Saturday, October 14, 2023

Jobbat och slöat

Hade lite jobb att göra i förmiddags. Därefter har resten av dagen och kvällen varit lugn. Kollat på ett par filmer. Gjort inget särskilt. Eftersom jag fick handsfreen till nya telefonen igår passade jag på att lyssna på veckans Flashback Forever när jag var ute på promenad. Det är väl ungefär vad som hänt under dagen. Eller ja, jag har såklart ätit och bläddrat igenom tidningen och diskat och varit på toaletten och allt sånt också, men det är ju inte någon större vits att berätta om.

Eller just det. Jag fixade lite med försäljning av gamla telefonen också. Jag kan vara lite sentimental och ha svårt att göra mig av med sådana grejer, särskilt som det har varit en telefon jag trivts med och som varit med och skapat många fina minnen och stunder (jag menar så gott som alla jag dejtat de senaste sex åren har jag ju träffat med hjälp av den, och det är den jag använt så länge jag haft mitt nuvarande jobb). Och det är nog den designmässigt snyggaste telefon jag haft. Men jag vet också att jag inte kommer använda den, och när den då är i fint skick och jag kan få ett par tusenlappar för den finns ju ingen anledning att den bara ska bli liggande. Bättre då att den hamnar hos någon som kommer använda den. Är ju bra av hållbarhetsskäl dessutom. Sedan kommer det nog kännas lite sorgligt när man skickar iväg den, men sådant tenderar ju att gå över rätt fort.

På tal om det har jag fortfarande min gamla iPhone 4 liggande. Den går såklart inte att sälja, men borde nog lämna den till återvinning. Den och lite gamla laddare och hörlurar och diverse kablar till grejer man ändå inte har kvar. Bara sådana saker som hörlurar och laddsladd till gamla telefonen liksom. I och med att lightninguttagen försvinner kommer de ju ändå inte gå att använda. Man har rätt mycket sådan där småelektronik som bara ligger. Skulle allt sådant runt om i världen samlas in och återvinnas skulle det nog bli rätt mycket malm av olika slag som inte hade behövt brytas. 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home