Sunday, December 17, 2023

En vecka kvar

Relativt lugn och normal söndag. Men bara en vecka kvar till julafton. Vilken grej! Under veckan som kommer ska jag baka lite kakor och sådär till jul, fixa det sista med julklappar, antagligen köpa några julöl till. Men ligger på det stora hela ganska bra till. Kommer nog inte behöva stressa nämnvärt. Dock lite nervös inför att göra farmors mandelrullar för de har jag aldrig gjort förut och enligt uppgift ska det vara lite pilligt att få till. Men måste såklart göra ett försök. Går det så går det. Måste bara hitta ett bra redskap att rulla dem med.

Nu under kvällen har jag druckit ett glas belgiskt julöl och sett ett par filmer. Kan med ännu ett par veckor kvar av året konstatera att det här nog blivit mitt mest filmtäta år någonsin. Svårt att uppskatta exakt hur många filmer jag sett i år, men i alla fall ett par hundra. Det är inte så illa.

Slå in paket ska jag göra under veckan också. Det ska jag inte glömma.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home