Thursday, December 14, 2023

Mycket gjort, och lovande läkarbesked

Lång och produktiv dag detta. Var uppe tidigt för att tvätta, och med lite kort varsel blev det ett besök på vårdcentralen inbokat till tiotiden. Det senare kräver kanske viss förklaring. Lade tidigare i höstas märke till en utbuktning på halsen och eftersom den inte försvunnit och det av och till gjort lite ont i den sidan av halsen ringde jag häromdagen till vårdcentralen för att höra om de trodde att det var något som de ville kika på. De skulle återkomma idag på morgonen och det gjorde de, och så fick jag en tid lite tidigare än jag hade trott. Men det gick bra. Läkaren tyckte inte det verkade vara några konstigheter, så det var ju skönt. Jag är ju lite hypokondrisk emellanåt så har stundtals varit rätt nojig över det där. Togs ett blodprov för säkerhets skull, så man får väl kanske vänta med att ropa hej tills det resultatet är helt klart men hon var ganska säker på att det inte skulle visa något onormalt. Så ja, skönt som sagt.

Hur som helst, drog vidare för att hämta ut en julklapp till systerdottern. Och på tal om leveranser hade det redan på morgonen kommit ett par böcker jag beställt från Tranans rea häromveckan. Ner på stan för att köpa något till lunch och färs till biffarna jag tänkt göra imorgon, en kortis in på systemet för att plocka med mig ett par flaskor must och ett par julöl. Och på tal om mat hade jag på morgonen även kört igång ett långkok. Därefter (och efter att jag ätit lunchen) hann jag läsa en stund, innan det var dags att bege sig till frisören. Lite senare (efter middagen) fick jag ett ryck och julade på lägenheten. Hade väl egentligen tänkt vänta med det till helgen, men eftersom jag och en kompis tänkte ta ett par bärs och skåla in julen imorgon tyckte jag att det gott kunde vara påjulat tills dess. Därutöver hann jag under dagen fördela det färdiga långkoket i portionslådor, diska det som behövde diskas efter matlagningen, putsa glasögonen och fixa middag. Så ja, det har blivit en del gjort om man säger så. Så jag känner mig värd julölen jag avnjöt framför en film här under kvällen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home