Saturday, December 30, 2023

Riktigt feltimad feber

Vaknade med halsont och (lätt) feber i morse. Typiskt, lagom till nyår och allt. Känns pisstrist såklart. Känner mig inte särskilt sjuk just nu och det händer ju att sådant här går över fort så hoppet om att kunna fira nyår är inte helt ute, men visst känns det som att det mest sannolika är att firandet får ställas in/skjutas upp. Töligt, särskilt som jag inte haft en enda sjukdag sedan februari-mars, dålig timing att det skulle komma just nu. Skulle det blir så att jag blir sjuk en tid är det ju inte bara nyår som skiter sig, även de där goa dagarna just efter när man ännu inte kommit in i vardagslunken försvinner ju. När man vill dricka julöl och kolla på mer eller mindre dåliga filmer och bara njuta av glappet i vardagen. Men det är ju inte mycket att göra åt i så fall. Nu får vi till att börja med hoppas att det här går över så fort som möjligt, och sedan ta det därifrån.

Nåväl, årslistan kommer traditionsenligt lite senare, och i morgon förmiddag blir årets Nyårsskiva publik. Sedan får vi se om det blir något nyårsfirande för min del eller om jag mol allena får sitta här med något som känns mjukt och skönt för halsen och tycka synd om mig själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home