Thursday, October 03, 2013

Det administrativa

Nu är det mesta av det administrativa kring flytten fixat. Ringde idag och avslutade mitt medlemskap i Hyresgästföreningen. I och med att jag inte är hyresgäst för tillfället är det ju liksom ingen särskilt nödvändigt utgift. Måste förvisso tillstå att Hyresgästföreningens tidning är ganska trevlig, men så länge jag inte är hyresgäst tycker jag nog inte den är värd pengarna ett medlemskap kostar. Det enda som återstår nu är att avanmäla mig hos Radiotjänst. Att det inte blivit av än beror på att jag behövde leta fram pappret med kundnummer och lösenord för att kunna logga in och fixa det. Men det pappret är nu hittat så jag ska göra det ikväll. Sen är nog allt administrativt avklarat.

Dock ska jag se till att lägga upp en my mailadress också. Fick meddelande om för ett tag sedan att min studentmail kommer upphöra om ett par veckor. Det har visserligen inget med flytten att göra, men det råkar sammanfalla i tid. Då blir det ju lätt att man koppla ihop båda grejerna lite. Att jag fortfarande använder min studentmail beror mest på att jag inte kommit mig för att registrera någon ny mail jag kan använda för mer seriösa mail än. Det har liksom varit ganska bekvämt att fortsätta logga in på studentmailen. Sen har jag nog dragit mig lite för det också i och med att jag måste gå igenom hela inboxen (och även skickade mail för den delen) och se vad som ska sparas och så vidare. Med tanke på att jag haft den där mailen i några år är det ju ett rätt drygt jobb.
Nåja, det blir morgondagens bekymmer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home