Sunday, October 06, 2013

Det sprack

Min tidsplan för kvällen sprack rätt fett kan man säga. Hade tänkt sätta mig här och göra mina kvällssysslor relativt tidigt mot vad jag gjort på sistone (runt 22.30 snarare än 23), för att kunna gå och lägga mig lite tidigare. Men så blev det inte. Jag satt i köket, hade precis löst ett sudoku (stavas det så?), kollade en grej på telefonen och var precis på väg att gå upp hit. Då kom farsan och slog sig ner och började tjöta. Och sen kom resten av familjen och fyllde på (min syster är här över helgen, så det var hela familjen). Då var jag ju tvungen att sitta kvar och lyssna på deras babblande av ren artighet, och så rann tiden iväg. Om jag drar mig undan till ett annat rum för att vara ifred tycker man att det borde vara en rätt tydlig signal om att jag faktiskt inte vill ha sällskap just då, men tydligen inte. Det går tydligen också att tolka som att jag vill umgås och lyssna på poänglösa anekdoter om servitörer på någon utlandsresa. Men nåja, det får gå. Jag har ju inte direkt några tider jag absolut måste passa. Och ett par av de grejer jag hade tänkt att få gjort nu under kvällen får jag väl göra imorgon istället. Svårare är det ju faktiskt inte. Och en och annan poänglös anekdot får man väl stå ut med. Det kan det vara värt när man i övrigt är så bortskämd som jag i vissa avseenden är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home