Sunday, October 13, 2013

Marknad, hockey och öl

Följde med upp till Harrys för att kolla på hockey i eftermiddags/kväll. De visar alla Boofrs bortamatcher där tydligen, och det kan ju vara kul att se. Själva matchen gick åt helvete (återkommer till det strax), men kul ändå att kunna gå iväg och se det. Dock bjöd morsan och farsan på öl, och gratis öl innan man hunnit äta mat är ju sällan någon jättebra idé. Inte så att jag blev dyngrak på något sätt, men jag blev nog aningen mer slirig än jag hade tänkt att bli. Men det får väl gå att bli det ibland. Dock blev jag rätt trött när vi kom hem igen. Kände mig liksom tung i vaderna så där som man kan göra ibland när man kommer hem efter att ha varit ute och druckit öl.

Förmiddagen ägnades åt att ta en tur på stan. Det var höstmarknad här i stan idag så jag tog en tur där. Hittade dock inget jag slog till på. Faktum är att marknaden var lite sådär överlag. Det var liksom inte riktigt som jag mindes det, som det ska vara. Dels var det rätt mycket färre försäljare, och dels var det grejer som hör till som inte riktigt fanns. Det fanns en försäljare av kokostoppar (typiskt marknad), men jag såg inte röken av varken Vild-Hasse, piratkopierade fotbollströjor eller militärleksaksgubbar. Saknade även försäljare av t-shirts med "häftiga" tryck. Det enda jag kunde kryssa för på markandsbingot var köksredskapsförsäljare med mikrofon, marknadsgodis och, som sagt, kokostoppar. Långt ifrån att få bingo alltså. Det var bättre förr.

En sak jag inte fattar är dock varför vissa tar med sig sin hund när de går på marken (marken=marknaden på dialekt). Dels måste det vara jäkligt bökigt att ha hund med sig i trängseln bland allt folk, men framförallt måste ju en sådan miljö vara väldigt ohärlig (och inte minst stressande) för hunden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home