Thursday, October 10, 2013

Stekt plättar

Idag har jag stekt plättar. Jag såg en gammal film häromdan där de åt plättar, och då blev jag sugen på det. Så då bestämde jag att det fick bli plättar till mat idag. Tror det är första gången någonsin jag stellt plättar faktiskt. Men det gick bra. Var väl några i början som blev lite svarta innan jag fick in snitsen, men sen gick det strålande. Det blev gott, plättarna fick bra färg och jag blev mätt, mer kan man inte begära.

Kul för övrigt att Alice Munro fick Nobelpriset. Det är första gången dett gått till någon jag faktiskt läst (och dessutom gillat) innan hen fått priset. Så jag tycker det var ett himla bra val av vinnare, och ett väldigt välförtjänt pris.
Och ja, jag grämer mig svårt över att jag inte gjorde som jag funderade på att göra och slängde ur mig en tweet med henne som tips en liten stund innan tillkännagivandet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home