Sunday, October 13, 2013

Snudd på tråkigt

Har varit en oerhört lugn söndag idag. Stundtals rentav snudd på långtråkig. Nu sen jag kom hit är den typen av dagar faktiskt lite tråkigare än de varit förut. När man är här blir man liksom mer sysslolös än vad jag blev i Kalmar. När jag bodde där (och hade min egen lägenhet) fanns liksom oftast något att ta tag i om man kände sig sysslolös. Alltid var det någon som skulle diskas, någon mat som skulle lagas eller något som skulle fixas. Även om det naturligtvis hände att jag kände mig sysslolös eller uttråkad där också så var det ändå lättare att hitta något att göra än vad det är här. Och eftersom jag där slapp att ha massa folk omkring mig hela tiden var det dessutom lättare att slappna av och finna ro i sysslolösheten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home