Monday, May 26, 2014

Får se när det blir gjort

Sedan jag flyttade till den här lägenheten i februari har det inte blivit av att jag fixat inställningarna på dvd:n än. Eller, jag försökte när ag precis var nyinflyttad men då funkade det inte och så blev jag sur och sket i det just då. Sen skaffade jag ny TV och sen har det liksom inte blivit av. Men så kom jag och tänka på det idag, och bestämde mig således för att få det gjort. Man vill ju kunna kolla på film om andan faller på liksom. Lyckades dock inte hitta signalen från videon när jag gjorde en sökning, och eftersom det inte finns någon instruktionsbok till TV:n annat än på en cd-rom orkade jag inte riktigt kolla där hur man skulle göra. Så då bestämde jag mig för att göra den enkla lösningen och helt enkelt köra en scartkabel mellan tv:n och dvd:n. Men då satt det ju naturligtvis ett jävla ben i bakkant på hyllan som tv:n står på (och som dvd:n står under), så när jag hade satt i scartkabeln i videon gick det inte att skjuta in den på hyllan igen (pga scartkabelkontakten var för stor, och videon således blev stående för långt ut). Då blev jag sur och sket i det igen.

Och jag som hade varit på så strålande humör när jag promenerade till stan med utmärkt musik i hörlurarna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home