Thursday, July 31, 2014

Kasst torkrum

Tvättade alltså idag. Det gick bra. Fast torkrummet här lämnar en hel del i övrigt att önska om man säger så. Verkar liksom inte ens som att det blåser varmluft från fläkten där inne. Inte någon gång när jag klev in där idag kändes det varmt när man gick innan för dörren. Snarare tvärtom i så fall. Så trots att det som hängde där hängde i åtminstone knappt sex timmar (det som hängde upp först ännu någon halvtimme-timme längre) var det på håret att vissa grejer var torra. Några par kalsonger och någon söm på en tröja var faktiskt fortfarande fuktiga när min tid var över. Det är faktiskt jäkligt dåligt. Tycker att man borde kunna kräva mer än så av ett torkrum. För som det är nu vetefan om det inte tvätten skulle torka fortare om man hänger upp den på en torkställning i lägenheten istället för att använda torkrummet.

Dock fick jag börja tvätta lite tidigare idag än jag hade räknat med. Tänkte nämligen vara lite smart igår och hämta tvättstugenyckeln redan på natten för att slippa kliva upp så tidigt imorse (tidiga tvättpasset är 7-16, och man måste ta tvättstuga i besittning senaste en timme efter passets början). Men det sket sig. För när jag var nere lite före två inatt hade hen som hade sena tiden igår inte hängt tillbaka nyckeln än. Så det var bara att ställa klockan på strax före åtta och masa sig upp då. Men med facit i hand var det kanske tur. För hade jag börjat tvätt en timme eller två senare hade antagligen mycket av tvätten fortfarande varit fuktigt när tiden tog slut.
Och inte får jag sova ikapp de där timmarna imorgon heller. För då ska jag till frisören och får åter ställa klockan någon timme tidigare än vanligt. Men det ska väl gå det också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home