Wednesday, August 13, 2014

Vaknade av halsont

Vaknade skittidigt i morse (typ sex, halv sju) av att jag hade jätteont i halsen. Sjukt jobbigt. Det är jobbigt nog att vakna och ha ont i halsen, men att det gör så ont i halsen att man vaknar av det är ännu värre. Sen har halsen dock varit ganska okej under dagen. Jag har känt av den stundtals, men det har inte direkt gjort ont. Däremot var jag särskilt under första halvan av dagen tämligen orkeslös, och kände mig rätt långt ifrån tipptopp sådär i största allmänhet. Inte så jag kände mig febrig utan bara lite vissen liksom. Så vi får väl se om jag håller på att bli sjuk eller om det bara var något tillfälligt. Vore helt klart gött att slippa bli sjuk. Har dock investerat i ett paket Strepsils för att ha beredskap ifall halsontet skulle komma tillbaka. Skulle jag exempelvis vakna av halsont i natt också kan det ju vara skönt att kunna göra åtminstone något åt det.

Och när vi ändå pratar om min hälsa kan jag också berätta att jag tycks ha fått en liten blödning/blåmärke under ena stortånageln. Riktigt hur vet jag inte (däremot på ett ungefär när), men det är väl sånt som händer antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home