Monday, August 04, 2014

Det blev en uppdatering

Idag kom jag mig, till sist, för att uppdatera iOS på telefonen. Har inte gjort det sen jag skaffade den telefon jag har nu för sisådär 2,5 år sedan så det kunde väl kanske vara på tiden. Fast jag var egentligen rätt nöjd med det gamla operativsystemet, så hade det inte varit för att jag var tvungen att uppdatera för att kunna ladda ner årets version av Way Out West-appen hade jag nog nöjt mig med det jag hade. Först intrycket efter uppdateringen är väl dock att det inte är någon större skillnad sett till hur det funkar och så. Dock tycker jag att den gamla versionen var betydligt snyggare. Den här versionen känns lite för barnslig i sitt uttryck för min smak, lite mindre rejäl. Sen gillar jag inte riktigt att det inte verkar gå att ta bort att jag måste slå in ett lösenord så fort jag tar upp telefonen för att kolla något. Det är säkert vettigt ur säkerhetssynpunkt, men jag tycker mest det är bökigt. Det är väl i och för sig lite av en vanesak också, men jag är ju inte så värst förtjust i saker som är bökiga i onödan.

Hade dock lite missflyt här på dagen när jag först bestämde mig för att fixa uppdateringen. Hann inte mycket mer än att koppla ihop telefonen med datorn och klicka på att jag ville uppdatera så började det åska. Så då var det vara att klicka på avbryt, stänga ur datorn och rycka ur alla sladdar ur väggen. Man vill ju liksom inte riskera att paja datorn och/eller telefonen. Men tur i oturen ändå att det var så pass tidigt att det fortfarande gick att avbryta. Fast då kändes det ju jäkligt drygt. Dålig timing liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home