Sunday, June 21, 2015

Ännu en lugn söndag

Lugn dag idag. Har varit söndag liksom. Fått en del gjort på det där skrivprojektet dock. Och så har jag ätit tårta. Blev påtrugad typ en halv tårta som morsan och farsan fått av farmor. Tryckte i mig alltihop här på kvällen. Tyckte det var lika bra, så är jag av med det sen liksom. Lite ödets ironi då jag tidigare på dagen uppmanat en kompis som fyller år att trycka i sig bisarra mängder tårta.

Lite åska här på kvällen. Men inte mer än 2-3 avlägsna muller med rätt lång tid emellan. Ska det absolut åska, vilket jag hoppas att vi slipper fortsättningsvis, är det ju bra om det håller sig på den nivån.

Imorgon ska jag jobba igen. Det är jag inte alls sugen på. Får trösta mig med att det inte är så många dagar till. Förhoppningsvis inte mer än ett par. Har ingen som helst lust att vara där borta hela veckan. Har faktiskt bättre saker för mig. Vid den här årstiden vill man ju dessutom inte behöva vara trött på kvällarna. Nu vill man ju kunna vara uppe hela nätterna och möta morgonljuset om andan skulle falla på. Så förhoppningsvis inte mer än ett par dagar, även om det nog är lika bra att ställa in sig mentalt på att det kan bli hela veckan. Jag vet ju hur det brukar bli när morsan fått för sig något, och så länge jag gör det där trista registreringsjobbet är det henne jag har som chef.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home