Tuesday, June 23, 2015

Franska trender

I förmiddags när jag kikade in på Twitter noterade jag att någon skrivit till mig. Visade sig vara ett meddelande om att en tweet jag skrev häromdan tydligen var den första tweeten som innehöll ett namn som nu trendade i Frankrike (!). På sätt och vis skulle man alltså kunna säga att jag lyckades starta en fransk trend.
Fast det var inte riktigt så anmärkningsvärt som det kan verka. Visade sig att en artist, Magali Noël, som jag la ut som kvällens franska härom kvällen hade fått ur tiden imorse. Så min tweet hade egentligen inte ett dugg att göra med att hennes namn trendade i Frankrike i förmiddags. Men man kan ju utan tvekan säga att det var ett smålustigt sammanträffande (om man nu kan kalal det smålustigt när någon dött, men ni fattar vad jag menar).
Fast kanske jag borde ta chansen och lägga till "French trendsetter" som titel på visitkortet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home