Friday, June 26, 2015

Skön morgon

Efter att ha fått kliva upp tidigt några dagar i rad var det väldigt skönt att få kliva upp vid en mer vettig tid imorse. Dock upptäckte jag en intressant effekt av att man halvt om halvt vant kroppen vid att klockan ringer tidigt. Vaknade ungefär en halvtimme innan klockan ringde utan att känna att jag bara ville vända på mig och somna om igen. Kunde istället ägna en halvtimme åt min gamla paradgren ligga och dra sig. Det var rätt gött om man säger så.

I övrigt har dagen inte varit särskilt spektakulär. Har mest gjort vanliga grejer. Och blivit lite festivalsugen när jag sett massa tweets och recensioner och shit från Bråvalla. Just Bråvalla är jag visserligen galet osugen på, men det finns ju andra festivaler. I år lär det inte bli något, men nästa år kanske man borde försöka komma iväg någonstans. Way Out  West lär nog bli ett måste nästa år. Eftersom det är tionde året då känns det som att det skulle kunna bli något i hästväg. Fast lite småsugen på att försöka  komma iväg på någon campingfestival också nästa år. Känns lite som att nästa sommar kan vara lite av sista chansen innan man verkligen är för gammal. Men just det skulle jag väl dock inte satsa några pengar på att det blir av. Man brukar ju kunna känna ett litet sug just såhär i början av festivalsäsongen när det börjar trilla in rapporter från diverse festivaler, men det har man ju oftast glömt sen när det åter börjar dra ihop sig till festivalsäsong.

Har även stekt köttbullar idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home