Monday, July 06, 2015

Burit

Hjälpte farsan lite idag. Bar typ lite möbler och leksaker och jox på det fritids där han jobbar. Inte skitkul, men nåt att göra en stund antar jag. Lär väl trilla in ett par hundralappar på kontot vad det lider också, fast det lär ärligt talat inte vara några summor som gör någon jätteskillnad. Men det bidrar väl till bnp eller nåt antar jag.

Under eftermiddagen sedan har jag gjort ungefär de vanliga grejerna. Skrivit (skrivprojektet går bra, tackar som frågar), tagit en promenad, diverse vardagsprylar. En märklig grej är för övrigt att trots att det är betydligt svalare ute idag än det varit de senaste dagarna känns det varmare här inne. Skulle eventuellt kunna bero på att jag tillbringat flera av de riktigt varma kvällarna på balkongen, men å andra sidan känns det också varmare här inne än vad det brukar göra annars när det är lite mindre än 15 grader ute. Fast det kanske har med förväntningar att göra också. Man tänker att det ska vara svalare än det är och då känns det varmare, och när det var himla varmt hade man i bakhuvudet att det skulle vara varmare än vad det var och då kändes det inte lika varmt. Kanske. Eller så har det på något vänster lagrats värme i väggarna. Småskumt är det hur som helst.

Förresten får man nog säga att mina kängor gjort sitt nu. Har brukat ha dem under regniga dagar nu under våren och sommaren då det är de enda skor av de jag har som jag kunnat ha i blött väder utan att bli blöt om fötterna. Tidigare har jag även hållit mig hyfsat torrskodd i mina sneakers, men de har börjat bli så slitna nu att det räcker att gå genom daggvått gräs för att bli dyblöt om fötterna. Så därav kängorna. För ett par veckor sedan, ett par dagar före midsommar om jag minns rätt, släppte dock sulan lite grann på ena kängan. Det till trots har jag använt dem någon gång efter det, för de har ändå varit överlägsna mina andra skor när det gäller att hålla vätan borta. Jag har bara blivit lite blöt om fötterna istället för jätteblöt om fötterna. Så eftersom det spöregnade imorse tog jag beslutet att dra på mig kängorna, trots risken att sulan skulle lossna ännu mer när jag skulle ha dem längre än bara en kort sväng till affären. Och ja, sulan lossnade ännu mer. Den lossnade så mycket att det klapprade när jag gick i trappor. Och dessutom släppte även innersulan i hälen. Så de där kängorna får sägas vara ganska slut nu. Dålig kvalitet tycker jag. Jag har ju bara haft dem i 15-16 år eller så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home