Tuesday, June 14, 2016

Grov miss av mig

Balkongdag. En balkongdag då jag alldeles för sent insåg att det var idag Med dej i mina armar (1940) visades som matiné. Jag satt helt enkelt i solen och missade filmen. Fruktansvärd misär. Min idol Hasse Ekmans regidebut och allt. Om jag inte minns helt fel dessutom en av de första filmerna (kanske rentav den allra första) där Edvin Adolphson och Karin Ekelund spelade mot varandra. Under de följande åren blev de sedan ett av svensk films mest klassiska kärlekspar som föll för varandra i film efter film. Så det grämer mig att jag missade den. Får hoppas att den visas någon gång igen i framtiden.

Innan jag satte mig på balkongen tog jag en promenad. På promenaden svängde jag förbi morsan och farsans och plockade med mig ett par byxor. Hade lämnat ett par byxor där för att få fickorna lagade, men så tyckte morsan att de var så slitna och muggiga så hon gick och köpte ett nytt par byxor istället. Med reservationen att jag får byta dem om jag vill. Har inte riktigt bestämt mig om det än. Det är inget fel på byxorna, men det kan vara så att jag behöver en storlek mindre. Måste fundera lite på det ett par dagar tror jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home