Friday, June 17, 2016

Sensationella uppgifter

Eftersom jag inte hade något för mig slog jag mig faktiskt ner för att titta på fotboll idag. Det gick ju åt helvete. Fast av det lilla jag begriper av fotboll (vilket är rätt lite på grund av massivt ointresse) tycker jag ändå att Sverige spelade ganska bra större delen av matchen. Att sen Italien fick in ett skitmål precis i slutet, tja det känns väl rätt typiskt för jämna matcher mot på pappret mycket bättre motståndare. För Italien-Sverige är ju ändå lite som om New York Rangers skulle ta sig an Brynäs. Inte riktigt kanske, men inte långt ifrån.

En fråga dock till er som kan mer om fotboll än vad jag kan: Den där situationen alldeles i slutet där vissa tyckte att Sverige kunde fått straff, varför blev det italiensk frispark där? Och när Italiens målvakt strax därinnan fick gult kort för passivitet, varför gick inte bollen/frisparken över till Sverige? Det vore ändå varit ganska rimligt att frisparken går över om man maskar så man blir varnad? Visserligen upplever jag att många regler i fotboll är ganska orimliga, men ändå.

Annars är väl det mest anmärkningsvärda som hänt idag att jag  såg bitar av en flyguppvisning från mitt köksfönster när jag satt och åt. Jag bor rätt nära flygfältet och i samband med motorsportveckan som pågår skulle de ha en uppvisning med Spitfire där, så det var antagligen det jag såg. Det lät i alla fall som en gammal krigsfilm, så jag antar det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home