Saturday, June 04, 2016

Oroande

Råkade visst bli en dag på balkongen idag också. Det var gött idag också, det brukar ju vara det när det är soligt och så vidare.

Under kvällen hade jag mest tänkt ta det lugnt och typ lyssna på musik, men jag var lite för nyfiken för att inte gå ner till Red Brick och se om det var öppet. När jag skulle dit förra lördagen var det ju mystiskt stängt. Och eftersom jag nu sitter här och skriver det här bör ni kunna sluta er till att det var lika mystiskt stängt idag också. Nästan ännu mer, för nu var det även släckt och mörkt i fönstren. Fan, nu börjar man ju bli orolig på riktigt att de typ är på väg att slå igen eller att det hänt något allvarligt. Väldigt oroande att det nu varit stängt utan förklaring två lördagar i rad (minst, har inte haft möjlighet att gå dit sedan någon vecka in på maj).
Jag hoppas verkligen att det inte är ett tecken på att de ska slå igen. Reddan är mitt stamhak, och att försöka hitta ett nytt stamhak är ju bara besvärligt. Särskilt som Red Brick i någon mån är det enda stället av sitt slag i stan.
Svar kring varför det varit mystiskt stängt lär väl förhoppningsvis komma vad det lider. Man tills dess är det svårt att inte oroa sig. Inte bara för en eventuell nedläggning, utan också för att det kan ha hänt något annat allvarligt som gör att de håller stängt. Till stor del är det ju just mystiken kring att det är stängt (de har inte uppdaterat sina sociala medier sedan mitten av maj) som gör att man oroar sig, att man inte vet.

Hur som helst är det fruktansvärt varmt här inne just nu. Lite förvånande med tanke på att det är klart svalare i luften ute än det varit de senaste kvällarna. Fast när jag tänker på det var det så förra året också. Det blev som varmast här inne någon eller ett par dagar efter att det varit som varmast ute. Nästan som att det tar ett tag för värmen att ta sig genom väggarna. Men jaja, jag får väl dricka lite kallt vatten eller nåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home