Monday, June 06, 2016

Ja, jag är fruktansvärt bortskämd

Råkade nämna för morsan och farsan häromdagen att det började bli dags att investera i en ny stol till balkongen. Det slutade så klart med att de köpte en stol. Jättesnällt naturligtvis och jag vill inte verka otacksam på något sätt för det är jag inte, men jag har ändå lite svårt för det där. Jag vill ju vara med och välja stol själv. Den jag fick är en sådan modell jag tänkt mig och det är inget fel på den, men jag skulle egentligen vilja ha lite högre armstöd, något kortare ben, tyg istället för nylonväv i sitsen och gärna något bredare sits och ryggstöd. Helt enkelt detaljer som är svåra för någon annan än mig själv att kontrollera eftersom jag så att säga har referensen i kroppen och egentligen bara kan känna det genom att själv provsitta.
Jag är jättetacksam för att jag får grejer jag behöver, men ibland kunde de där två gott försöka lägga lite band på sin tendens att springa iväg och köpa något bara för att man råkar andas om att man funderar på att skaffa det. Jag har ju i allmänhet en ganska klar bild av vilka egenskaper jag vill att produkten i fråga ska ha, och då behöver jag ju själv kunna se över marknaden/sortimentet för att kunna välja den produkt som bäst uppfyller mina behov. Samtidigt är det som sagt jättesnällt av dem, så man vill ju liksom inte klaga heller.

I övrigt har inte dagen bjudit på några större överraskningar. Gjorde mina vardagsbestyr (trots att det varit röd dag) och slog mig sedan ner på balkongen under några timmar tills solen försvann bakom knuten och det blev lite i svalaste laget. Som ni kanske kan ana trivs jag rätt bra med att hänga på min balkong och fundera på livet och vad annat som råkar falla mig in. Kommer nog bli en del sådana dagar här under sommaren.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home