Tuesday, June 07, 2016

Solbränna

Förstår om jag kan verka en smula enkelspårig, men jag har ägnat större delen av dagen åt att hänga på balkongen idag också. Trodde inte att jag skulle göra det eftersom det pratats om att det skulle kunna bli en del skurar och vara mer moln och så idag, men det har varit strålande solsken så gott som hela dagen så det blev lite längre än jag trodde det skulle bli när jag klev ut på tidiga eftermiddagen.

Alla de här dagarna på balkongen har dock fått som effekt att jag nu sportar en närmast absurd bonnbränna. På ungefär halva överarmen går en knivskarp linje där övre delen är kritvit och undre delen påfallande brun. Visserligen burkar jag nästan alltid (även på vintern) ha en antydan till bonnbränna eftersom t-shirt är det plagg jag oftast bär och jag inte är mycket för det där med sol och bad och bar bringa. Men nu är nog bonnbrännan grövre än någonsin. Och då är vi bara i början på juni, kan ju bli spännande att se hur det ser ut framemot augusti.
Gäller väl att se upp bara så jag inte bränner mig på överarmarna om någon t-shirt råkar ha lite kortare ärmar. Det kan ju vara lite lurigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home