Thursday, August 11, 2016

Vad hände med det utlovade superdatumet?

Blev uppringd av en så kallad Microsoft-bluffare i förmiddags. Det var ju lite spännande. Ringde från ett dolt nummer och när jag svarade var där en man med vad jag tyckte lät som australiensisk accent som frågade om jag talade engelska. Det gjorde jag, sa jag. Han presenterade sig med något namn jag inte minns och sa att han ringde från Microsoft. "No you're not", svarade jag, "I'm going to hang up now, bye". Sedan avslutade jag samtalet. Det är första gången jag lagt på i örat på någon. Visst kan försäljare vara irriterande men jag vet att de bara gör sitt jobb så i den mån jag svarar (en del sådana där nummer lär man sig ju känna igen) brukar jag artigt och vänligt påtala att jag inte är intresserad, där skulle jag aldrig lägga på i örat på försäljaren om det inte vore en extrem situation av något slag. Men när man vet att det är en scam, och just att det påstår sig ringa från Microsoft och påstår att de behöver din personliga information eller kortnummer eller bankkod eller whatever är ju en välkänd bluff, då ser jag ingen som helst anledning till artighet utan då är det klick i örat som gällar. I någon mån är det allt man kan göra.

Imorse väcktes jag åter av borrande. Synnerligen irriterande. När sedan internet inte fungerade när jag efter frukost slog på datorn för att kolla mail och uppdatera mig kring vad som hänt under natten kände jag väl att det inte direkt var någon supermorgon. Vilket rimmar ganska illa med att några kvällstidningshoroskop hade lovat att 10/8 skulle vara ett av mina superdatum under året. Kanske rentav det datum som var mest super av alla eftersom det återkommit i flera olika (förvisso inte av varandra oberoende, de har alla tryckts i samma tidning och har sannolikt samma författare) horoskop. Enligt ett av dem skulle jag rentav träffa min stora kärlek idag. Det var till och med så exakt att det klargjorde att jag skulle träffa henne i en butik. Den enda butik jag besökt idag är Willys och där träffade jag sannerligen ingen jag blev kär i. Jag träffade överhuvudtaget ingen alls där. Så nej, det där horoskopet hade fel. I år också. Motsatsen hade varit den största överraskningen sedan Bobby Ewing klev ur duschen. Att jag överhuvudtaget lägger dem på minnet (okej, klipper ur och sparar dem) är enbart för lulz. Det kan vara bäst att klargöra om det till äventyrs är någon som inte riktigt begrep det.

Inge superdatum i övrigt heller. Jag gjorde en väldigt god gorgonzolasås till middag, det är väl möjligtvis det som skulle kunna kvala in som ens i närheten av super. Annars har det typ regnat och jag har legat på soffan och läst och slökollat på småtrista OS-grenar. Lagt gårdagens pulled beef i portionslådor och stoppat i frysen. Mer vardag än superdatum skulle jag nog säga. Fast det är klart, hade jag inte haft ett superdatum kanske jag hade bränt mig på diskvattnet eller nåt. Man vet aldrig så noga.

Nästa superdatum verkar inte vara förrän i oktober, men tydligen ska jag ha en bra dag för hångel redan 24/8. Återstår väl att se om jag lyckas hitta någon att hångla med då så vi får veta om det stämmer. Jobbigt bara om just den dagen råkar vara första gången man hånglar med just den, och så nästa gång så är man galet mycket sämre bara för att stjärnorna har flyttat lite på sig. Måste alltså hitta någon att hångla med senast den 23:e så att jag istället blir mycket bättre andra gången. Nog om det.

Under första delen av kvällen var jag iväg och tittade på BIK:s första träningsmatch för säsongen. Hade inte tänkt gå dit egentligen men det blev så ändå. Farsan ringde och frågade om jag skulle bli med och man har ju svårt att säga nej och ni vet hut det är. Men det var trivsamt sådär. En träningsmatch är ju vad det är men BIK vann och det blev en del mål (6-3, Västerås var motståndare) och tja, det var något att göra en kväll. Bra också antar jag att flera av de spelare som värvats in för att göra poäng fick med sig några pinnar i matchprotokollet. I övrigt bör man inte dra några som helst slutsatser av matchen. Det är ännu långt kvar tills allvaret börjar.

Håller tummarna för att jag slipper bli väckt av en borr imorgon. Borde vara förbjudet att borra och hamra på morgnarna. Överhuvudtaget borde alla som bor i samma hus som jag skicka en ansökan om tillåtelse att borra i god tid innan själva borrandet ska äga rum så kan jag se över om det är en lämplig tidpunkt och därefter godkänna eller avslå ansökan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home