Thursday, November 10, 2016

Kanon!

Bofors - Tingsryd 6-3 (2-2, 2-0, 2-1)

Ingen match som kommer gå till historien som tidernas match, men i huvudsak en stabil insats av BIK och tre härliga poäng. Gott så.

Skrivandet har gått fortsatt bra, en släng över 2000 ord idag också. På bara omkring två dessutom, så tusen ord i timmen alltså. Det är inte illa. Känner dock fortsatt viss oro för att romanen kommer bli lite kort. Visst kommer jag gå tillbaka och se vad som går att bygga ut och så vidare. Men känslan just nu (med tanke på var jag är i berättelsen) så skulle jag gissa att det de tilläggen inräknat kommer landa någonstans runt 30-35000 ord. Det är ändå en bit från målet på 50000 ord. Fast samtidigt börjar jag känna lite att blir det så så är det helt okej. Då kräver inte berättelsen fler ord än så och då vore det ju dumt att smeta ut den med utfyllnad bara för sakens skull. Skulle det stanna där och jag känner att det är färdigt, då får jag väl använda de där orden som saknas till att börja på något annat. Jaja, det löser sig. Och man vet aldrig, så länge den berättelse jag skriver på nu inte är färdigskriven vet vi ju inte hur lång den blir. Hur som helst kommer jag passera halvvägsmärket imorgon, 25000 ord. Det får jag nog fira med en skumtomte när det händer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home