Monday, December 24, 2018

Redo för jul

En förhållandevis lugn och sansad 23:e. Knappt någon stress alls faktiskt. Klädde granen i förmiddags. Blev bra. Lyckades dessutom smyga in ett par något trasiga kulor för att få in någon som avviker och skapar kontrast, och ett hänge som lossnat från sin kula som en påminnelse om förluster och de som inte längre är med oss. Lite fint kan jag ändå tycka. Åkte sedan med mor och far ut till Storängen en sväng för att se om jag hittade någon julklapp till farmor. Det gjorde jag och det gick sjukt smidigt då jag fick snilleblixten att köpa henne en ny ljusslinga till balkongen då vi upptäckte att den hon har slutat fungera när vi var där i fredags. Det hoppas jag kommer uppskattas. Fick även till sist tag på en kartong Mozartkulor. Har inte varit helt lätt att få tag på, men på Rusta hittade jag. Den sista kartongen på hyllan. Så det var ju lite flyt. Fast oflyt för de som eventuellt kom senare och var sugna på Mozartkulor är klart. Så kluvet känslomässigt att köpa den sista.

När jag var ute på promenad fick jag hedersuppdraget att om nödvändigt tända ett ljus på mormors grav. Ljuset som stod i lyktan hade brunnit ut så jag tände ett nytt. Plus att jag satte ny fart på det som stod intill men hade slocknat. Så nu lyser det fint. Förutsatt såklart att det inte släckts av kylan. Passande på tal om det att vi fått en av säsongens hittills kallaste nätter just natten till julafton.

Kvällen har traditionsenligt ägnats åt Bingolottos uppesittarkväll. Gött att Little Jinder var med i år så att det åtminstone var något som bröt lite mot det normalt så väldigt tillrättalagda och strömlinjeformade. Mer sånt!

Julafton imorgon (eller redan nu iofs). Ska bli trevligt. Får se om jag skriver något här då eller hur det blir. Annars säger jag på återseende när det än må bli. God jul på er!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home