Saturday, June 12, 2021

Helgjobb, drama, spellista

Fick lite jobb gjort på förmiddagen även idag, lördag till trots. När det är så här kort tid kvar tills tidningen ska in och jag vet att jag kommer ha mycket sista veckan är det lika bra att få saker och ting gjorda oavsett vad det råkar vara för veckodag. Kostade dock på mig att ta eftermiddagen off. Det var gött.

Råkade av en slump ha tv:n på så att jag såg kvällens stora fotbollsrelaterade drama. Svårt att inte få vibbar av när Lihagen blev liggande på isen i Nobelhallen av samma anledning. Ungefär samma ställe på plan relativt sett dessutom. Jag har varit på plats på en arena när en sådan sak hänt, stämningen som sprider sig på läktarna går inte att förklara för någon som inte upplevt det. Att se det på tv må vara otäckt, men det går inte att jämföra med hur det var att vara på plats. Tur att det även i det här fallet verkar ha gått bra.

För att avsluta med något roligare fick jag tidigare ikväll in de sista låtarna på årets Summer Party-spellista. Nu återstår då bara att få till låtordningen också. Ska bli spännande att se hur jag får till det. Men det börjar jag nog inte med ikväll. Nu får jag vara nöjd med att låtvalen är klara och sedan ta tag i sorteringsjobbet någon annan dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home