Friday, June 16, 2023

Lite slö igen

Inte utan att man är lite seg idag också. Det blir ju så när man jobbat förhållandevis hårt ett tag. Var och bevakade invigningen av nyrenoverade Nobelstadion idag. I övrigt har jobbdelen av dagen mest varit smågrejer. Inte överdrivet mycket kvar att göra nu dock, utan jag ligger helt okej i fas. I alla fall om vi förutsätter att jag får det jag tänkt få klart i helgen gjort. Får jag inte det blir det naturligtvis körigare.

Kunde dock kosta på mig att ta ett glas vin på eftermiddagen. Det var trevligt. Hade funderingar på om jag skulle gå och kolla på extremenduron nere på stan på dagen, men i och med att jag skulle iväg på invigningen kändes det som att det bara skulle bli körigt.

Kan för övrigt ha blivit utsatt för årets första måsattack när jag promenerade hemåt från Nobel. Inte säker på om det var en attack eller om de bara flög runt och skrek i största allmänhet (som ju måsar tenderar göra), men vi kan säga att det var en attack för att det låter mer dramatiskt. Är väl hur som helst inte omöjligt att det hinner bli fler innan alla måsungar vuxit upp och föräldrarna lugnar ner sig. Förra året vet jag att ungarna blev flygga ganska tidigt, vill minnas att jag såg den första flygande ungen redan vid månadsskiftet juni-juli. I år var det ju dock en förhållandevis sen och kall vår och jag har inte sett några ungar än så det kan nog dröja lite längre i år innan risken för störtdykningar minskar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home