Saturday, October 21, 2023

Välbehövligt lugn lördag

Lugn och stillsam lördag. Välbehövligt efter en intensiv vecka. Bröt mot traditionen igår och var inte nere på puben och drack en deadlinepunsch. Kände mig alldeles för seg efter hockeyn, det hade varit en lång dag med utflykten till Örebro för bank-id och allt, och det var regnigt och blåsigt och kallt. Det får bli någon annan gång istället. Kanske en födelsedagspunsch på fredag. Man vet aldrig.

Så i dag har det alltså inte hänt särskilt mycket alls. Suttit och kollat på film. Druckit ett glas vin. ungefär så. Börjat planera upp nästa helgs födelsedagskalas lite mer konkret. Kikat på vad som behöver handlas och lite sådär. Var blåsigt när jag var på promenad. Så till den grad att mitt vindtåliga paraply i ett obevakat ögonblick vrängdes på ända. Första gången det hänt med just det paraplyet, och då har jag ändå haft det i rätt många år. Det är förstärkt för att klara vind utan att vrängas, men nu blev det alltså en lite för hård vindby från fel håll för att det skulle klara att hålla emot. Jag hoppas bara att det inte var något som gick sönder när det hände, men det lär väl visa sig nästa gång det blåser och regnar ifall det vänder sig igen. Skulle det vara så får jag väl skaffa ett nytt, men det hoppas jag att jag slipper. Jag gillar det jag har.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home