Wednesday, May 11, 2016

En majdag

Jodå, det blev ett gäng timmar på balkongen idag också. Hade tänkt att jag skulle gå in därifrån lite tidigare idag eftersom det inte var lika varmt som det varit föregående dagar, men det är ju svårt att komma sig för när man väl sitter där ute. Så det blev en heldag idag också. En lite längre heldag rentav eftersom jag tack vare att jag var uppe ett gäng timmar tidigare än vanligt var klar med vad jag hade att göra tidigare än vanligt. Logiskt nog.

När jag sedan kom in såg jag lite grann av första perioden av Sverige - Kazakstan. Såg andra perioden. Började titta på tredje, men råkade visst slockna en bit in i perioden och vaknade inte till ordentligt förrän vid slutsignalen. Så kan det gå när man är uppe tidigt på morgnarna.

Under förmiddagen blev det annars några vändor ner i tvättstugan. Tog även en promenad ner mot stan för att köpa lite vin så jag inte riskerar att bli utan. Sprang på farsan på systemet vilket var bra för då blev det billigt. Fast nej, jag utnyttjade inte situationen och köpte fler eller dyrare varor än jag tänkt mig från början. Någon skam måste man ju ha i kroppen.

Åt en ostfranska och en glass till lunch. Klart rimlig lunch ändå.

Såg lite på Babel nu under kvällen och slogs av att jag inte läst någon bok än den här veckan. Det får jag se till att ta tag i. Har en ganska tunn volym liggande som inte borde ta mer än ett par, tre timmar att plöja igenom så jag kanske får ta den någon dag här i slutet av veckan. Sen måste jag nästan skaffa lite nya böcker för då har jag bara en oläst bok kvar i högen, och den har jag av olika skäl planerat att spara lite på till senare i sommar. Men det får väl ge sig. Nu sparade jag ju inte en dryg hundring på vinet, så då kan jag ju lägga de pengarna på litteraturen istället.

På tal om litteraturen måste jag nog återuppta mitt eget skrivande snart. Känns som att jag pausat lite för länge nu. Har inte blivit mer än några lösa utkast och uppslag under våren. Ett par av dem visserligen klart lovande, men det blir ju inget av dem om jag inte tar tag i det.

Nåväl, nu ska jag tänka lite på fransk popmusik en stund.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home