Sunday, May 08, 2016

Skön söndag

Har varit en rätt skön söndag ändå. Efter de vanliga förmiddagsbestyren tog jag en promenad, sen åkte jag med föräldrarna till Maxi och när jag kom därifrån satte jag mig på balkongen och tog ett glas vin och läste tidningen. Blev sittande där ett par timmar, men inte lika länge som de senaste dagarna för framemot senare delen av eftermiddagen knallade jag ner till morsan och farsan för en liten söndagsmiddag. Grillat, så då blev jag såklart tvungen att ställa på farsan lite över det klyschiga i att plocka fram grillen så fort det blir fint väder. Sen gick jag hem och tittade på Mästarnas mästare och nu sitter jag här.

På tal om vädret får man väl säga att det varit ganska trevligt nu några dagar. Personligen skulle jag dock inte ha något emot en frostnatt eller två som kan ta kål på lite getingar och andra kräk. Hörde förresten någonstans att basilika ska funka för att hålla getingar borta. Så jag funderar på att skaffa ett par krukor basilika och ha ute på balkongen. Det kan ju vara värt att testa liksom. Och skulle det inte funka är det ju alldeles oavsett alltid trevligt att ha färsk basilika hemma. Tror dock att jag väntar några veckor så det hinner bli lite varmare på nätterna. Annars finns nog risken att plantorna inte klarar sig mer än några dagar.

Till veckan återstår att se vad som händer. Ska tvätta på onsdag, men i övrigt får man väl hoppas på att det blir en rolig vecka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home