Sunday, May 15, 2016

Ukraina? Driver ni med mig?

Ukraina alltså? Hur tusan gick det till? Måste vara en av de sämsta vinnarlåtarna någonsin. Jag förstår verkligen ingenting. Sicken jäkla dretlåt. Och på tal om att inte förstå: att Polen fick så sanslöst mycket telefonröster? Vad hände där? Så väldigt, väldigt konstigt.

Ska man se till det mer positiva i resultatet så r en respektabel femteplats för Sverige ju helt klart väl godkänt. Så det kan man ju glädjas åt. Min favorit var annars Georgien, förutsägbart nog som det gamla indiekid jag är, men att den skulle komma rätt långt ner var ju väntat.

Om programmet i sig kan man väl säga att det var riktigt bra. Var egentligen ingenting som man störde sig på eller suckade över eller bara tyckte var kasst (utöver några av bidragen då, men det är ju inte produktionens fel). Till och med det nya sättet att dela ut poängen på fungerade bättre än jag hade befarat (även om jag egentligen tycker att det gamla sättet att dela ut poäng är det riktiga, det hör liksom till att det är så det ska vara). Grymt jobbat SVT!
Och ja, även fast jag inte är något Timberlake-fan så var Justin Timberlake antagligen den bästa mellanakten någonsin. Dock lite jobbigt för artisterna i tävlingen att med råge bli överglänsta av pausunderhållningen...

Under kvällen skrev förresten vad som nog är min mest lästa tweet någonsin. Den har ni här:


Nåväl, nog om Eurovision för nu. I förmiddags åkte jag med morsan och farsan på en loppissväng. Hittade inga Hemmets Härold-skivor att lägga till samlingen (antagligen för att Pingstkyrkans loppis var stängd), men väl lite annat trevligt. Några skivor såklart, där det största fyndet nog var Springsteens Born to Run (LP:n alltså). Visserligen ganska uselt skick på omslaget, och inte mycet mer än okej bruksskick på skivan, men för en tia känns det ändå som ett fynd.
Utöver den lilla skivbunten köpte jag även en lockask i porslin som matchar porslinsfigureran jag har i köket, och så en tavla med ett porträttfotografi på en okänd man från kanske 20-talet (kan vara tidigare också, men knappast senare). Har ingen som helst aning om vem det är, men han hänger bra på köksväggen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home