Wednesday, December 21, 2016

Skit och inte alls skit

Tingsryd - Bofors 3-1 (0-1, 1-0, 2-0)

Det var ju skit. Så nu glömmer vi det och byter ämne.

Har alltså varit uppe i Stockholm över dagen. Fick kliva upp hemskt tidigt (halv sex) för att hinna med bussen, men eftersom jag för ovanlighetens skull faktiskt lyckades gå och lägga mig lite i tid igår gick det ändå ganska hyfsat att ta sig upp. Har inte känt mig särskilt trött under dagen heller faktiskt, fast nu får jag erkänna att jag börjar bli rätt seg. Hur som helst förflöt resan dit upp utan problem. Verkade dock som att busschauffören var väldigt förtjust i formuleringen/skämtet om att bussen ju inte är något annat än "en väldigt stor personbil". För det drog han efter varje stopp när han uppmanade till att spänna fast säkerhetsbältet.

Intervjun kändes som att den gick helt okej. Svårt att veta mer precist än så när man inte vet exakt vad de lyssnar efter och så. Det är ju bara till att vänta och se vad som händer liksom.

Efter intervjun hade jag ett par timmar innan tåget hem skulle gå så jag käkade lite lunch och tog en runda på stan och så. Hade väl en lös tanke om att se om jag kunde hitta något kul till de två sista julklappar jag hade kvar att fixa. Det gick väl sådär med den ambitionen kan man säga. Föga förvånande med tanke på datumet var det så mycket folk på de flesta ställen att man inte riktigt orkade glida runt planlöst bland hyllorna för att se om man hittade något kul. Fast jag fick tag på en grej i alla fall, så nu har jag bara en kvar att skaffa.

Även hemresan gick utan större malörer. Hann rentav med en tidigare buss från Örebro så jag var hemma sisådär en kvart tidigare än jag hade räknat med. Det är win ändå.
Tidiga morgonen till trots var det hur som helst trevligt att komma bort lite grann även om det bara var över dagen. Man behöver lite miljöombyte emellanåt. Andas annan luft, få andra intryck, bryta det välbekanta. Och mer än så har jag nog inte att tillägga just nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home