Sunday, December 25, 2022

Lugn och fin jul

Blev en fin julafton i går. Lugn och stillsam. Åt mig proppmätt på julmat så jag fick sätta mig och snudd på nicka till i soffan. Spelade gammal härlig julmusik från typ 40-talet för morsan och farsan. Samt även ett gäng svenska låttolkningar där de fick gissa vad det var för originallåtar och vilken artisten som tolkat dem var. Det tyckte det var skojigt. En lite low key julklappsutdelning. Några få klappar, inget avancerat. Fick ett par tröjor, några belgiska öl, lite godis. Gav morsan en tillbringare och finlakrits, farsan en bok. Sedan satt vi och spelade spel till ganska sent. Trivsamt och opretentiöst. De stora familjejularna har sin charm, den här mer stillsamma varianten har sin.

I dag dyker syster och svåger upp så blir väl lite julmat och sådär i dag också. Så ska väl jag och en polare ut och ta ett par bärs framåt kvällen. Blir nog sköj. Måste fixa födelsedagspresent åt syrran också. Hon fyllde i oktober, men vi har inte setts sedan dess så det blir presentöverlämning först nu. Det tror jag inte hon räknat med så det kan ju bli kul att se reaktionen när jag säger grattis på födelsedagen.

Nåväl, återkommer när jag återkommer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home