Sånt schema skulle man ha
Relativt lugn dag. Jobb på förmiddagen, sedan förhållandevis fritt på eftermiddagen. Fick för mig att böjra lite smått med sommarens förrådsrensning under kvällen. Gick igenom ett par kartonger i det mindre förrådet. En del böcker, framförallt gammalt skolmaterial. Hittade bland annat ett schema från sista året på gymnasiet. Minns det inte alls men vårterminen i trean hade jag bara typ en timme lektioner på fredagarna. Började tio med klassråd, därefter svenska och sedan var skoldagen över 11:15. Förutsatt att det schemat verkligen stämmer så jäääävlar vilka goa fredagar. Så borde man alltid ha det. Inte bara fredagar för den delen.
Med det är hur som helst det mindre förrådet avklart, sånär som på att det är lite jox där nere som ska köras till återvinning vid tillfälle. Ett gäng kartonger och sånt som jag av oklar anledning sparat. Återstår då det större förrådet, det som kommer bli den verkliga utmaningen. Där är det riktigt fullt och riktigt rörigt. Men tanken är att ta det lite undan för undan under sommaren. Antar att man får börja närmast dörren och arbeta sig inåt. Så blir det förhoppningsvis mer utrymme och mer ordning där inne sedan. Det är i alla fall tanken. Planen är nog att ta upp sådär 2-4 lådor åt gången och gå igenom, med ambitionen att det blir färre lådor att bära tillbaka sedan. Skicka en del på loppis, något kanske rentav på auktion, och säkert en del till återvinning. Ser framförallt fram emot att bli av med de gamla innerdörrarna som står där nere, för de tar onödigt mycket plats. Vilket det för övrigt verkar vara fler som tycker med tanke på att det numer står en ansenlig mängd innerdörrar i vägen i gångarna där nere.
Imorgon är hur som helst planen att jobba vidare med lönearbetet. Och så får vi se vad det finns tid och ork till utöver det. Man ska inte planera för mycket.