Lekeftermiddag
Blev lite lek med syskonbarna idag, mest systerdottern ska sägas då systersonen ännu inte leker jätteaktivt (han är ju inte ens ett år än). Lite bollkastning och allmänt härjande bland annat, och så fick jag gå iväg med Tutta till lekparken en sväng. Hon visade att hon kunde klättra jättehögt och vågade åka den stora rutschkanan. Lite roligt ändå att få leka med henne på samma lekplats där jag, och för all del även hennes mamma, lekte som barn. Morsan och farsan, där syrran och barna är på besök över helgen, bor kvar i samma område där vi växte upp så det blir naturligt att gå till den lekplatsen. Visst är mycket av klätterställningar och dylikt utbytt sedan min tid men vissa delar av parken är sig lika. Sandlådan är densamma, räckena att hänga i är de vi använde, det mystiska redskapsskjulet står fortfarande kvar. Det finns på något sätt ett cirkelslutande, en kontinuitet i att se en ny generation leka och ha lika roligt som man själv hade. Älskade jävla syskonbarn.
Fram till eftermiddagen när jag knallade ner dit har dagen annars varit förhållandevis lugn. Tidningen skickades på tryck idag så det mesta jobbet före sommaren är avklarat. Förberedde ett par webbpubliceringar som ska ut på sajten under nästa vecka. Kunde äntligen flytta över alla terminens artiklar till mappen där jag arkiverar all texter och bilder. Alltid en lika skön känsla när man gör det.
Fortfarande stel och öm i korsryggen. Kändes bättre under eftermiddagen, men när jag kom hem och slog mig ner vi matbordet kände jag av det igen. Nåväl, det är vad det är. Det lär gå över med tiden även om det är drygt tills det så gör.
Imorgon är sista arbetsdagen före semestern. Ser inte ut att bli någon särskilt betungande dag med tanke på att tidningen är klar och jag inte har särskilt mycket kvar att göra, men får väl hålla koll på inkorg och sådär i vilket fall. Vara beredd ifall något skulle dyka upp. Men imorgon eftermiddagen, säg vid fyra, halv fem någon gång, då är det dags att aktivera out of office-autosvaret och sedan väntar fem ljuvligt lediga veckor. Har inga superkonkreta planer för semestern men har som tidigare nämnt tänkt röja ur förrådet under sommaren, annars lär det nog mest bli att ta det lugnt, läsa, kolla på film, dricka öl, leva lättsinnigt i största allmänhet. Det är ju lite så jag gärna vill ha min lediga tid. Skrota runt lite planlöst utan måsten, göra lite vad som faller mig in. Ett upplösande av vardagens rutiner och vanor. Det är som bekant ett ganska ljuvt sätt att leva.